Základní škola a mateřská škola Chodov,
Praha 4, Květnového vítězství 57
Vnitřní řád školní jídelny
- Školní stravování se řídí: – zákonem č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, – vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů, – vyhláškou č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, ve znění pozdějších předpisů, – nařízení EU č. 852/2004 o hygieně potravin, ve znění pozdějších předpisů, – vyhláška č. 84/2005 Sb., o nákladech na stravování, ve znění pozdějších předpisů
- Dle vyhlášky 107/2005 Sb. jsou žáci rozděleni do věkových skupin:
7 – 10let (Kč 39), 11 – 14let (Kč 41), 15 a více let (Kč 45)
Věkem žáka se rozumí věk, kterého dosáhne v průběhu školního roku (období školní roku se počítá od 1. 9. do 31. 8.) - Zaměstnanci školy mají nárok na oběd dle vyhlášky 84/2005 Sb., pokud jsou přítomni alespoň 3 hodiny na pracovišti. Nemají nárok na dotovaný oběd, pokud jsou v pracovní neschopnosti, čerpají OČR, řádnou dovolenou, neplacené volno, jsou vysláni na služební cestu a při všech příležitostech, kdy nejsou přítomni na pracovišti, nebo odpracují dobu kratší než je určeno v úvodní větě tohoto ustanovení.
- Přihlášení strávníka se provádí v kanceláři ŠJ – vyplněním přihlášky (podpis zákonného zástupce) a zakoupením bezkontaktního čipu (zálohová platba Kč 150). Strávník je poté přihlášen po celou dobu školní docházky.
- Zapomene-li strávník čip, dostane v kanceláři ŠJ náhradní kartu na odběr objednaného jídla, a to maximálně třikrát za sebou.
- Při ztrátě nebo poškození čipu je strávník povinen tuto skutečnost nahlásit hospodářce ŠJ a zakoupit si čip nový. V případě nalezení ztraceného čipu se za čip částka nevrací, ale je možnost si čip uschovat a následně použít při případné ztrátě nového čipu (čip je registrován na jednoho strávníka, při odhlášení dítěte ze stravování se strávníkům platba za 1 čip vrací).
- Úhrada obědů musí být provedena nejpozději do 7. kalendářního dne v měsíci. Úhrada je možná způsobem: bankovním převodem, inkasním příkazem. Na začátku školního roku (září) všichni strávníci (bez rozdílu způsobu úhrady) zaplatí zálohu na stravné ve výši 22 pracovních dnů x cena za oběd. Možnosti platby:Úhrada souhlasem s inkasem:
na svém účtu zřídit povolení inkasa (na základě formuláře, který obdržíte v kanceláři ŠJ). Jídelna si pak provádí strhávání aktuálních plateb automaticky, do 7. dne v měsíci. Úhrada převodem (trvalý příkaz):
– zadat příkaz (do 7. dne v měsíci) od září do června školního roku. U všech plateb je nutno uvést VS (variabilní symbol je přidělen ŠJ) strávníka. Bez uvedení VS není možno platbu identifikovat!
Vyúčtování se provádí v červenci (vyúčtování lze provést i v lednu na písemnou žádost), případné přeplatky budou vráceny na váš účet.
Číslo účtu ŠJ: 107-6400190277/0100, VS: číslo přidělené při přihlášení ke školnímu stravování. Při změně bankovního účtu během školního roku, je nutné písemně nebo e-mailem tuto skutečnost nahlásit ve školní jídelně. - V případě nezaplacení v řádném termínu nebudou dlužným strávníkům obědy vydány.
- Nezaplacené obědy neznamenají odhlášené.
- Možnost výběru je ze tří jídel, s výjimkou pondělí a pátku (dvě hlavní jídla). Z provozních důvodů a se souhlasem ředitele školy může být výběr dočasně omezen.
- Výběr lze provádět nejdříve na pátý pracovní den po dni objednávky. Terminál na objednávky jídel je strávníkům přístupný od 9.40 do 9.55 hodin ve školní jídelně a dále v době výdeje obědů, k dispozici je také objednávkový systém prostřednictvím internetu (přihlašovací kódy lze vyzvednout ve ŠJ). Po navolení doporučujeme si nechat zaslat potvrzení na váš e-mail. Jídelníček je vystaven ve školní jídelně, na vývěsce u hlavního vchodu a na webových stránkách školy.
- V případě, že počet objednávek je menší než 10 porcí, není z ekonomického hlediska možno toto jídlo připravit. Strávníci budou upozorněni prostřednictvím aktuálního jídelníčku vyvěšeného v jídelně, ve sborovně, v informační vývěsce na hlavní budově a na internetových stránkách školy. Za zrušené jídlo bude automaticky nastavena volba č. 1, pokud s touto volbou nesouhlasíte, je nutné přeobjednání provést nejpozději den předem do 7.55 u hospodářky školní jídelny osobně nebo telefonicky.
- Obědy se vydávají od 11.45 do 14.00 hodin pouze za přítomnosti pedagogického dozoru. Žáci vyčkají na příchod dozoru před vchodem do školní jídelny, bez přítomnosti pedagogického dozoru pracovnice ŠJ nezahájí výdej obědů.
- Dítě má nárok na dotovaný oběd pouze v době pobytu ve škole § 119, § 122. První den neplánované nepřítomnosti dítěte bude jídlo vydáno zákonnému zástupci (nemocný žák do školní jídelny nevstupuje z hygienických důvodů) do jídlonosičů – nesmí být sklo (v době od 11.00 do 11.15 hodin). Tuto dobu je z hygienických důvodů nutno dodržovat. Takto vydaný oběd je určený k okamžité spotřebě. Další dny nepřítomnosti dítěte ve škole je nutné odhlásit, odebrat lze pouze první den nepřítomnosti v další dny ne, přestože došlo ke změně důvodu nepřítomnosti.
- Po dohodě se zákonnými zástupci, může školní jídelna nabídnout individuální stravování.
- Podle §4 odstavce 10 Vyhlášky o školním stravování č. 107/2005 Sb. v platném znění, umožní školní jídelna konzumaci vlastního pokrmu ve školní jídelně. Školní jídelna nenese odpovědnost za kvalitu a bezpečnost doneseného jídla – neskladuje, neohřívá, nelikviduje nedojedené zbytky a nemyje přinesené nádoby, neposkytuje talíře ani příbory. Vlastní jídlo mohou ve školní jídelně konzumovat pouze zapsaní strávníci (děti, žáci a studenti), kterým je jinak zajišťováno školní stravování podle školského zákona. Netýká se zaměstnanců. Na daný den si strávník oběd řádně odhlásí a není mu účtováno stravné. Neodhlášený oběd je účtován v plném rozsahu. Pokud se strávník rozhodne obědnakombinovat, například má zájem o polévku, salát a nápoj ze školní jídelny a hlavní chod si přinese vlastní, bude mu také účtováno stravné v plném rozsahu. Upozorňujeme, že z hygienických důvodů je zakázáno se dělit o donesenou vlastní stravu s ostatními strávníky školní jídelny.
- Odhlašování obědů je možno provádět nejpozději do 7.30 hodin odhlašovaného dne – telefonicky na čísle 222 363 685 (i mimo pracovní dobu – záznamník), odhlašovat lze i pomocí internetu, ale to nejpozději do 24.00 hodin předešlého dne. Při akcích pořádaných školou, které přesahují výdej obědů, odhlašují hromadně učitelé nejpozději týden před konáním akce.
- Na základě rozhodnutí ředitele školy lze poskytnout stravování za úhradu oběda v době vedlejších školních prázdnin při přihlášení minimálního počtu 20 žáků. Obědy na vedlejší prázdniny pro přihlášené žáky je nutné uhradit dopředu, odhlášky v době vedlejších prázdnin nejsou možné.
- Při ukončení školní docházky nebo stravování ve školní jídelně je povinností žáka (zákonného zástupce) si obědy včas odhlásit, zrušit a vrátit čip. Pokud čip nebude vrácen v daný měsíc odhlášení je prohlášen za ztracený.
- Z jídelny je zakázáno vynášet nádobí a příbory.
- Vydaná strava musí být bezprostředně spotřebována po výdeji ve školní jídelně. Ovoce a další přílohy jsou strávníci povinni sníst v jídelně. V případě dětí ze školní družiny lze toto opatření upravit po dohodě s vychovatelkou na její zodpovědnost.
- Strávníci se musí chovat ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly pro stolování. Při nedodržení těchto požadavků může být strávník vyloučen ze školního stravování.
- Dojde-li k úrazu ve ŠJ, ohlásí strávník tuto událost dohlížejícímu pracovníkovi nebo zaměstnanci ŠJ.
- Vstup do školní jídelny je pouze po přezutí. V době výdeje a po ukončení výdeje zajišťuje úklid a čistotu jídelny pověřená osoba školou.
Jakékoli dotazy, připomínky či stížnosti vyřizuje hospodářka školní jídelny.
V Praze 1. 9. 2025
Účinnost od 1. 9. 2025
Zpracovala: Lenka Víchová RNDr. Jan Hovorka
vedoucí školní jídelny ředitel školy
Provozní řád je dostupný na webových stránkách školy a v kanceláři školní jídelny